A brandépítés első és legfontosabb eleme a logó. Rengeteg céghez társítunk azonnal logót, ha látjuk vagy halljuk a nevüket. Mégis vannak kiemelkedőek, akik már birtokolják a saját színüket. Pontosan mit is értünk ezalatt?
Ha azt mondjuk Coca Cola, mi ugrik be elsőként? Bizony ám, a piros szín!
Most pedig fordítsuk meg a dolgot! Gondoljunk a piros színre! Milyen logók jutnak eszünkbe azonnal?
Számtalan cég használja ezt a színt. Fontos része például az élelmiszerrel foglalkozó vállalatok logóinak, hiszen a piros fokozza az étvágyat. A másik előnye, hogy vonzza a tekintetet. Lehetetlen anélkül elmenni mellette, hogy legalább egy pillanatra ne nézzünk oda.
Folytassuk a sort a kékkel! Ez a szín a megbízhatóságot és a hűséget jelképezi. Nem véletlen, hogy a bankok és a pénzügyi szolgáltatók is előszeretettel használják. Azonban biztosak vagyunk benne, hogy az első kék színű logó, ami mindenkinek eszébe jut, az a következő:
Nem is gondolnánk, mennyire befolyásolnak minket a logókban használt színek. Kutatások bizonyítják, hogy színek alapján sokkal jobban megjegyeznek az emberek cégeket, termékeket, weboldalakat.
Nektek milyen kék logók ugrottak most be? Mi mutatunk párat :) Édesszájúaknak valószínűleg az Oreo csomagolása jut eszébe, de a Skype és a Twitter is az élen szerepel, ha a kék színt említjük.
Következő színünk a sárga. Igazán figyelemfelkeltő és boldogságot sugall. Pirossal kombinálva pedig verhetetlen, ha célunk az éhes emberek bevonzása.
A sárgát jó néhányan ötvözik másik színnel - ki ne emlékezne például az IKEA logójára?
Ha pedig igazán felejthetetlen jelet szeretnénk mutatni, gondoljunk csak Batman védjegyére! ;)
A sort a zöld színnel folytatjuk, amiről a természetre, a növekedésre asszociálunk. Nem véletlen tehát, hogy a környezetvédelemben ez a legmeghatározóbb szín.
Most pedig bemutatjuk nektek azt a színt, amelyik a legtöbb logóban szerepel, ez pedig nem más, mint a fekete. A fekete tekintélyt sugároz, ezért sokszor a magasabb árkategóriájú termékek forgalmazói választják maguknak.
A legvégére pedig a színek kavalkádját hagytuk. Jöjjenek hát azok a cégek, akik úgy gondolták, a legjobb, ha megmutatják színes egyéniségüket.
Láthatjuk tehát, hogy a színválasztás meghatározó részét képezi a logótervezésnek. A példákon keresztül jól érzékelhető, hogy egy jól eltalált színnel vagy színkombinációval készült logó képes meghódítani az egész világot.