A cégek többsége használja a bannerereket, hiszen ez egy nagyon hatásos mód a termékek és szolgáltatások hirdetésére. Egy jól megtervezett bannerrel, megfizethető áron növelhetjük márkánk ismertségét.
Kép forrása: Pinterest
Lássuk tehát a banner készítés kulcsfontosságú elemeit:
-
Egyszerűség
Mivel csak egy pár pillanat áll rendelkezésünkre lenyűgözni a látogatót, nagyon fontos, hogy egyszerű, de nagyszerű bannert mutassunk neki. Ha túl sok, vagy túl élénk színt használunk, sok szöveggel és képpel tömjük tele a hirdetést csak megzavarjuk a felhasználót, aki ezek után valószínűleg nem fog kattintani. A kevesebb tehát több. Válasszunk egy letisztult színt és ne írjunk sokat a bannerre! -
Üzenet
Figyeljünk arra, hogy kiemeljük a hirdetésünk fő üzenetét! Írhatunk mellé kiegészítő szöveget is, de a lényeg mindig legyen feltűnőbb. Gondolunk itt például olyan szavakra, mint új, akció stb. -
Méret
A legnépszerűbb banner méretek közül érdemes választani és ezeket a weboldal egy feltűnő részén elhelyezni.
A méretek a következők:- 336x280
- 300x250
- 728x90
- 160x600
-
Olvasható szöveg
Használjunk címsorokat! Legyenek ezek a nagyobb betűmérettel írt, fontosabb hívó szövegek. A többi tartalmat pedig állítsuk kisebb méretűre. A betűtípus választásnál ügyeljünk arra, hogy egyszerű és jól olvasható fajta kerüljön a hirdetésre. -
Odaillő képek és grafika
A kép, amit választunk, mindenképpen tükrözze a cégünk és a hirdetés üzenetét. Ne használjunk absztrakt képeket, mert a látogatók nem fognak sok időt tölteni ezek értelmezésével. A választott kép legyen inkább jó minőségű és figyelemfelkeltő.
A banner készítés tehát nagyon lényeges része egy cég marketing stratégiájának.